ایا داوطلبان آقا که خدمت سربازی گذرانده اند ، به شرط سنی آنها افزوده می شود ؟
نوشته شده توسط : کنکور نویس

امروزه بسیاری از فارق التحصیلان در رشته های مختلف به دنبال اطلاع از شرایط  سنی استخدام آموزش و پرورش، هستند چرا که فرهنگیان آموزش و پرورش و معلمان ساعات کمتری نسبت به کارمندان مشغول کار هستند و همچنین از حقوق بازنشستگی برخوردارند. در ضمن معلمان در سه ماه تابستان و تعطیلات عید نیازی به حضور در مدرسه ندارند ولی همچنان در مدت تعطیلات نیز حقوق خود را دریافت می کنند. علاوه بر این افراد فرهنگی از عیدی سالانه، بیمه درمانی، پاداش و مزایای دیگری بهره مند می شوند.

به همین دلیل بسیاری از افراد علاقه مند به استخدام در آموزش و پرورش می باشند و در آزمون های سالانه آن شرکت می کنند تا در این سازمان استخدام شوند. اما برای این کار شرایطی وجود دارد که در دفترچه پیش از ثبت نام بیان می شود و حتی در صورت نداشتن فقط یکی از شروط فرد نمی تواند در آزمون استخدامی این سازمان ثبت نام نماید. بنابراین اگر شما هم جزء افرادی هستید که به شغل معلمی علاقه دارید و یا می خواهید با عناوین دیگر در این سازمان مشغول به کار شوید باید از شرایط استخدام آموزش و پرورش اطلاع داشته باشید.

شرایط سنی معلم شدن در دانشگاه فرهنگیان

معلم شدن ، خواسته و آرزوی بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری است. اولین و مهم ترین راه برای رسیدن به شغل معلمی و تحصیل در دانشگاه فرهنگیان ، شرکت در کنکور سراسری در یکی از پنج زیرگروه آزمایشی می باشد.

داوطلبان برای ورود به دانشگاه فرهنگیان ، علاوه بر شرایط عمومی و اختصاصی تعریف شده در دفترچه راهنما ثبت نام کنکور سراسری ، باید دارای شرایط اختصاصی ثبت نام در این دانشگاه نیز باشند. شرایط اختصاصی ورود به دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی در دفترچه راهنما ثبت نام این آزمون درج شده و به داوطلبان اطلاع رسانی می گردد.

 

از مهم ترین شرایطی که برای ورود به دانشگاه فرهنگیان تعریف شده است ، شرط سنی است. از آنجایی که شرایط سنی معلم شدن در طول سال های اخیر دستخوش تغییرات بسیاری شده است، به یکی از موضوعات چالش برانگیز برای داوطلبان تبدیل گشته است.

شرط سنی تا قبل از کنکور سراسری 92 ، 24 سال تمام بود که پس از این آزمون و با ایجاد تغییرات ، شرط سنی معلم شدن در دانشگاه فرهنگیان به 22 سال کاهش پیدا کرد. مجدد دانشگاه فرهنگیان در سال 96 اعلام کرد که قصد کاهش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان را تا 20 سال دارد. این تغییر به دلیل اعتراضات داوطلبان عملی نشد.

در حال حاضر متقاضیانی که قصد دارند با شرکت در کنکور سراسری، وارد دانشگاه فرهنگیان شوند ؛ باید در بدو ورود به این دانشگاه دارای سن 24 سال تمام باشند. به عبارتی دقیق تر متولدین 1377/07/01 به بعد مجاز به انتخاب کد رشته محل های دانشگاه فرهنگیان هستند.

تغییر شرایط سنی معلم شدن در دانشگاه فرهنگیان

تنها ملاکی که برای کنکور سراسری و ورود به دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته می شود ، سن داوطلب مطابق مندرجات شناسنامه اش می باشد. شرایط سنی معلم شدن در دانشگاه فرهنگیان فقط وابسته به سن شناسنامه ای داوطلب است و به هیچ عنوان قابل تغییر نیست. بنابراین با این توضیحات سوابقی همچون خدمت سربازی و یا دیگر سوابق تحصیلی به حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان اضافه نمی شود.

لازم است اشاره ای نیز داشته باشیم اگر داوطلبی بخواهد با تقلب ، سن خود را در مدارک هویتیش دستکاری کرده و تغییر دهد ، در هر مرحله ای از کنکور سراسری که باشد، قبولی او لغو خواهد شد.

مون استخدامی وزارت آموزش و پرورش زیر نظر سازمان استخدامی و اداری کشور و توسط سازمان سنجش برگزار می شود. این آزمون سالیانه یکبار برگزار می شود و داوطلبان متقاضی می بایست از شرایط استخدام آموزش و پرورش مطلع باشند و در صورتی که واجد شرایط بودند در مهلت تعیین شده از سوی سازمان سنجش در پذیرش فرهنگیان سال جاری ثبت نام کرده و در آزمون شرکت کنند.

لذا در این مقاله برای داوطلبانی که علاقه مند به استخدام در آموزش و پرورش و ورود به حرفه دبیری هستند، به تفکیک شرایط عمومی ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ ​و همچنین شرایط اختصاصی استخدام دبیری و فرهنگیان در سال 1402 بیان شده است.

 

شرایط عمومی ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402

همانطور که پیش از این اشاره شده است داوطلبان برای ثبت نام در رشته های آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید پیش از آغاز فرآیند نام نویسی، شرایط تعیین شده را بررسی کرده و در صورتی که واجد شرایط عمومی استخدام در دستگاه های دولتی و شرایط اختصاصی استخدام در آموزش و پرورش باشند، می توانند در آزمون ثبت نام کنند.

 

در هر دوره از استخدام دبیری آموزش و پرورش، شرایط استخدام فرهنگیان با انتشار دفترچه راهنمای آزمون اعلام می شود. داوطلبان متقاضی آزمون سال جاری می توانند با دانلود دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۴۰۲​، از جزئیات شرایط عمومی و اختصاصی این آزمون مطلع شوند.

 

با توجه به انتشار دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1402، شرایط عمومی استخدام فرهنگیان در سال جاری را با استناد به دفترچه راهنمای سال ۱۴۰۲ ارائه داده ایم. خاطر نشان می شود به محض انتشار اصلاحیه دفترچه استخدامی آموزش و پرورش سال 1402 ​و در صورت تغییر شرایط عمومی، این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

داشتن تابعیت ایران 

اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان موجود در قانون اساسی

التزام به قانون جمهوری اسلامی ایران 

انجام دوره خدمت یا معافیت قانونی برای داوطلبان آقا 

داشتن سلامت جسمانی برای انجام کاری که استخدام می شوند. 

نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و دخانیات و نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر 

نداشتن ممنوعیت استخدام در دستگاه های اجرایی 

داوطلبان نباید جزو نیروهای خرید خدمت دستگاه های اجرایی و یا بازنشسته باشند. 

داشتن حداقل 20 سال تمام و داشتن حداکثر 40 سال تمام (لیسانس و فوق لیسانس) 

 

متقاضیان آزمون استخدامی آموزش و پرورش می بایست با بررسی رشته های شغلی مورد نیاز آموزگار ابتدایی و استثنایی در سال 1402، رشته شغلی مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس برای بررسی شرایط اختصاصی آن ارگان اقدام کنند.





:: برچسب‌ها: استخدام اموزش و پرورش ,
:: بازدید از این مطلب : 398
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: